În ceea ce privește punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, Inspecţia Muncii a făcut următoarele precizări:
v în termen de 60 de zile de la data înființării Registrului electronic de evidență a zilierilor, respectiv 20.12.2019, se va elabora și publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ordinul Ministrului Muncii și Protecției Sociale. Acest ordin va stabili metodologia de întocmire și transmitere a registrului electronic de evidență a zilierilor, precum și înregistrările care se efectuează în acesta; potrivit alin. (1) al art. V din OUG nr. 26/2019, prevederile de la art. I pct. 5 si 7 se aplică începând cu data intrării în vigoare a Ordinului Ministrului Muncii și Protecției Sociale prevăzut la art. 4^1 din Legea nr. 52/2011, inclusiv cu cele aduse prin ordonanța de urgență menționată.
Important! Până la intrarea în vigoare a Ordinului Ministrului Muncii și Protecției Sociale, beneficiarii vor ține evidența zilierilor în Registrul de evidență a zilierilor în format hârtie și vor depune, în continuare, lunar, până cel târziu la data de 5 a fiecărei luni, un extras al Registrului de evidență a zilierilor conținând înregistrările din luna precedentă. Odată cu intrarea în vigoare a Ordinului Ministrului Muncii și Protecției Sociale, beneficiarii au obligația să țină evidența zilierilor în Registrul electronic de evidență a zilierilor.
Inspecţia Muncii pune la dispoziţia beneficiarilor/utilizatorilor un centru de suport tehnic, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 09:00 – 18:00. Pentru suport tehnic sau sugestii referitoare la Registrul electronic de evidență a zilierilor, puteţi trimite e-mail la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Sursa: Inspecţia Muncii